کد مطلب: 171819
آرايش غليظ!/ سخني با زنان کانديداي شوراي شهر
تاریخ انتشار : 1396/02/24 10:35:06
نمایش : 1445
اين روزها در ايام تبليغات انتخابات، شاهد تبليغاتي برخي بانوان کانديداي شوراي شهر به صورت خارج عرف و بعضا با چهره و آرايشي نامناسب در سطح شهرها هستيم اين رفتار که متاسفانه موجب به حاشيه رفتن توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي دروني زنان کانديداي شوراي شهر آن هم بواسطه ارائه چهره‌اي روتوش شده از خود خواهد شد به جايگاه زنان جامعه لطمه خواهد زد.














به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ يکي از مهمترين معيارها جهت سنجش درجه توسعه يافتگي يک کشور ميزان اهميت و اعتبار است که زنان در آن کشور دارا است. هرچه حضور زنان در اجتماع، فعال‌تر و مؤثرتر باشد کشور پيشرفته‌تر و توسعه‌يافته‌تر مي‌شود. ليکن ميزان نقش و مشارکت زنان در جامعه بويژه در زمينه‌هاي اعتقادي، اجتماعي و فرهنگي تا حد زيادي وابسته به برخورد و نگرش آن جامعه نسبت به زن مي‌باشد.

با توجه به ضرورت حضور و مشارکت حقيقي زنان در عرصه‌هاي مختلف فعاليت‌ها، براي تحقق جامعه مدني، رشد و بالندگي جامعه بانوان کشور و نيز تسريع فرآيند توسعه و محقق شدن عدالت اجتماعي چنانچه به زن به عنوان نيروي فعال و سازنده نگريسته شود قطعا تأثير بسياري در روند توسعه و افزايش کمي و کيفي نيروي انساني آن جامعه خواهد داشت و بستر مناسب آنان را در تمام صحنه‌هاي فراهم مي‌آورد.

کار، فعاليت و حضور در عرصه اجتماعي براي زنان مسلمان از ديد اسلام با رعايت حفظ کانون خانواده نه‌تنها ممانعتي ندارد، بلکه يکي از مجوزهايي است که از طرف دين براي آن‌ها صادر شده و به‌عنوان يک مسئوليت و تکليف در دين براي تمامي مسلمان لحاظ شده است.

زنان مثل تمامي مسلمانان نسبت به مقررات اساسي کشور خود مسئول هستند و بايد حضور جدي و فعال در جامعه داشته باشند، يکي از تکاليفي که بر عهده زنان قرار گرفته، مسئله حضور اجتماعي آن‌ها، آگاهي نسبت به مسائل و معضلات جدي اجتماعي است و تلاش براي رفع معضلات اجتماع، ازجمله تکاليف زنان مسلمان است. مويد اين مسئله هم حضور و نقش زناني مانند حضرت فاطمه معصومه (س) است که در طول تاريخ با حضور اجتماعي خويش توانسته‌اند تاريخ‌ساز شوند و نه فقط حضور، بلکه حضور بسيار فعال داشته باشند.

با اين که حضور اجتماعي زنان در اسلام مورد تائيد قرار گرفته و جزو وظايف عمده آنان است، اما حضور اجتماعي زنان يک حضور بي‌ضابطه نيست. اسلام ضمن اينکه حضور زنان را در جامعه يک تکليف براي آن‌ها دانسته، يک سري ضوابط نيز براي اين حضور قائل شده که آن هم به اين جهت است که زنان به خاطر جذابيت‌هاي طبيعي که دارند، اگر قرار باشد حضوري بدون ضابطه داشته باشند؛ علاوه‌بر اينکه نمي‌توانند به جامعه خدمت کنند، بلکه تبديل به عاملي براي ايجاد اختلال در جامع نيز مي‌شوند.

براي اينکه در جامعه اختلال ايجاد نشود و اين جذابيت‌هاي زنانه مورد سوءاستفاده قرار نگيرد، ضابطه‌هايي ازجمله نحوه پوشش زنان براي حضور در اجتماع در نظر گرفته شده و حتي براي نوع صحبت کردن بانوان، نگاه آن‌ها و ديگر موارد، اسلام شرايطي را در نظر گرفته است تا هم حضوري عفيفانه، هم پوششي عفيفانه، هم نگاه عفيفانه و هم رفتاري عفيفانه داشته باشند.

طبيعتا حضور عفيفانه زن مسلمان که نيمي از پيکره جامعه اسلامي است، منشا آثار و برکات بسيار خوبي براي جامعه محسوب مي‌شود و جامعه را به سمت تعالي و پويايي مي‌برد.

با حضور اجتماعي زنان در جامعه هم خدمت به جامعه مي‌شود و هم خود بانوان در اين حضور اجتماعي رشد پيدا مي‌کند. ولي اگر حضور بدون ضابطه بوده و عفيفانه نباشد طبيعتا علاوه‌بر اين که آثار و برکات ندارد، بلکه منشا بسياري از مفاسد هم مي‌شود. يکي از عالي‌ترين نمونه‌ها حضور اجتماعي حضرت فاطمه زهرا (س) است که ايشان در عرصه‌ها و مقطع‌هاي مختلف زندگي حضور اجتماعي فعالي داشتند و دقيقا تمامي اين ضوابط و حدود را رعايت مي‌کردند.

اين روزها در ايام تبليغات انتخابات، شاهد تبليغاتي برخي بانوان کانديداي شوراي شهر به صورت خارج عرف و بعضا با چهره و آرايشي نامناسب در سطح شهرها هستيم اين رفتار که متاسفانه موجب به حاشيه رفتن توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي دروني زنان کانديداي شوراي شهر آن هم بواسطه ارائه چهره‌اي روتوش شده از خود خواهد شد به جايگاه زنان جامعه لطمه خواهد زد.

قطعا اگر با اين روند ناصواب برخورد جدي نشود در آينده شاهد ارائه چهره‌هايي عجيب و غريب و صدالبته اغواکننده در انتخابات شوراي شهر خواهيم بود که عملا موجب به حاشيه رفتن مهم‌ترين نهاد مديريت شهري يعني شوراي شهر مي‌شود. لازم است بانوان فرهيخته کانديداي ورود به شوراي شهر بدانند رايي که بواسطه تبليغاتي غيرعادي و خلاف عرف به برخي داده مي‌شود قطعا بعد از برطرف شدن جو حاکم بر فضاي شهر بواسطه انتخابات، به مطالبه مردم براي احقاق حقوق‌شان تبديل مي‌شود پس بهتر است رقابت‌ها بجاي ظاهر و چهره‌هاي غيرواقعي بر سر توانمندي هرچه بهتر اداره شهر و برنامه‌هاي مديريت شهري ارائه شده توسط افراد باشد.

که در اين زمينه بايد گفت زنان شهر در برنامه و توانمندي اداره شهر پا به پاي مردان قدم برداشته و توانايي‌هاي خود را به اثبات رسانده‌اند حال اين جايگاه نبايد توسط برخي بواسط تبليغات مدل‌گونه تهديد شود شايد بتوان گفت مهمترين کساني که بايد با اين نوع جذب راي برخورد و مقابله کنند خود زنان جامعه هستند چراکه اين قشر بيشترين آسيب را از اين نوع نگاه ابزاري به زنان خواهد خورد.

انتهاي پيام/1028ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg